Sayfalar

3 Nisan 2013 Çarşamba

Parfüm Vol 2: Esmer Parfümü - Sarışınlar da Kullanabilir




Cerruti 1881 ile tanışmam aslında kişisel bir seçim değil. Ha, mutlaka seçerdim, orası ayrı. Parfüm eşim tarafından hediye edilmekle beraber, benim istediğim diğer parfümlerin yanında 10 avroluk ek ücretle alınmış bir parfüm. Eşim parfüm sevmez, yıllardır bitiremediği CK Summer - 2009 ve benim bayıldığım Acqua Di Gio sahibidir. Zaten CK Summer'ın dibine ben darı ekmek üzereyim.


Neyse, bu konuları ayrı blog konusu bile yapabilirim ancak, Cerruti güzel bir parfüm. Bir çok iyi özelliğini sayabilirim: en önemlisi Kızılay yardımı gibi herkes kullanmıyor. Bu ızdırabı DKNY Be Delicious Women ile yaşamıştım; her şekilde orjinal olan olmayan, bayan baymayan, kusturan sevdiren... envai çeşidiyle yaşamıştım. Bu parfüm herkes tarafından kulanılmıyor, bu şahane. İkincisi içeriği:
Üst notalar: mimoza, meneviş, menekşe, frezya, yasemin, vadi zambağı, bergamut, gül
Orta notalar: kişniş otu, sümbülteber, kasnı, yasemin, Brezilya gül ağacı, portakal çiçeği, sardunya, nergis
Alt notalar: sandalağacı, amber, misk, vanilya, sedir
(Arkada görülen ya da aslında tam görülemeyen ama aslında orada olduğunu bildiğim bir parfüm olan Guerlain - Aqua Allegoria Herba Fresca'sını da bir başka zaman anlatacağım. Kapa parantez.)

Elbette Ecnebicesi için başvuru kaynağımız yine Fragrantica, Nino Cerruti 'nin parfümü uzun uzun anlatılmış. Şişenin şekli de zaten pürüzsüz deniz taşlarına benzeyecek şekilde yapılandırılmış, ki çok hoş.


Gelelim kalıcılığına: çok kalıcı mı, aslında değil. Ama şöyle diyebiliriz, ben kullandığım şallara sıktığımda gün içinde de sonrasında da kokusunu duyuyorum/ hissediyorum(ayrıca alık alık gülümsüyorum kendi kendime ama bunu burada ifşa etmeme gerek yok elbette).

Yayılma kudreti derseniz, sillage ya da silaj kelimelerini pek sevemiyorum, sokakta geçerken yolunuzu belli etmiyor. Ama hafif bir farkındalık da yaratmıyor değil. Daha çok, varlığını doğrudan fark etmediğimiz ama entelektüel ve hoş bir adama/kadına benzetebiliriz bu parfümü. İlk görüşte çarpmaz ama sonradan müdavimi olunur.


Kullanma konusuna gelince: gerçekten etkilemek istediğiniz birileri varsa ya da sadece etkilemek istediğiniz ve şımartmanız gerektiğini düşündüğünüz benliğinizse kullanın derim.


Nerden alacağınıza gelince tavsiyem Atü, kendiniz gidip gelirken edinebilirsiniz; olmadı hısım akrabaya bir selam sarkıtıp edinebilirsiniz. Zira Tekin Acar ya da Sevil 'de bulunmuyor. Çeşitli alışveriş sitelerinde bulunabiliyor, ama onlarda da yakaladınız yakaladınız... En iyisi birine rica edin, getiriversin; hem siz de Şadan Bey'lere bir şişe viskiyle kaknem karısına parfüm getirmediniz mi?
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder